Fiat Linea / 1.3 MJ E4 (90PS) Cruise Control Montajı/Aktifleştirme

Fiat Linea 1.3 MJ E4 (90PS) Cruise Control Montajı/Aktifleştirme

Alfa Romeo 147 CC kolu Linea uyumlu olduğu için kullanılabiliyor.
CC kolu direksiyon kısmına monte edilip,çıkan dört kabloyu motor bölümündeki ecu ya, diğer bir kabloyuda 12V olan herhangi bir yere bağlıyoruz.
Daha sonra Ecu ya bilgisayar ile bağlanıp CC özelliğini aktif ediyoruz.
Hepsi bu 🙂

Geçelim ayrıntılara,

UYARI
– Anlatım elektrik/elektronik bilgisi olan soket ve bağlantıları yapabilenler için geçerlidir.
– İşlem sonrası oluşabilecek hasar ve arızalardan Yazar sorumlu değildir.
– İşlem sadece Linea sahipleri için geçerlidir.
– İşlem sadece Linea 1.3 MJ (90) Euro4 araçta denenmiştir, diğer modellerde denenmemiş sadece pin numaraları gösterilmiştir.
– Aracınızın garantisi varsa bu işlem sonrası bozulacağı için yapmanız önerilmez.

KULLANILAN MALZEMELER
Alfa Romeo 147 Cruise Control kolu (Çıkma veya Sıfır) (Linea uyumlu)
4 x Crimping soket / TE MQS 968220-1
4 x 0.34 Kablo 2,5 Metre
Kablo ebatlarına göre makaron
Dişi/Erkek Molex Soket yada benzeri 4’lü soket
Modifiyeli USB ELM 327 ODBII Kablo
Tam sürüm MultiEcuScan 1.3
Ekipmanlar: Ölçü aleti,3numara alyan,pense,yankeski,falçata,çeşitli tornavidalar,bant,çelik tel, Vb aletler.

TEKNİK DÖKÜMANLAR
Alfa Romeo 147 Kolu İçin Bağlantılar
soketler.jpg
ELearn Fiat Linea MJ 1.3 E4
134.jpg
ELearn Fiat Linea 1.4 8V
148V.jpg
ELearn Fiat Linea TJ 1.4
14TJ.jpg


Kablo Hazırlığı
2.5 metre kablonun bir ucuna Climping dişi soketleri (Resim-3) diğer ucuna ise 4Pin molex soketi (Resim-4) bağlıyoruz.
Kullanılan kablo rengi tamamen size kalmış, CC kolunda kullanılan renkleri seçmeniz montaj sırasında kablo karışıklığını engelleyecektir.Koldaki soketin karşığı olmadığı için 4Pin Molex soket (Resim-5) ile değiştiriyoruz.
Kablolar hazır (Resim-6).
kablopin.jpg


Kablo Çekme İşlemi
İşleme başlamadan önce akü bağlantılarını sökmeniz önerilir.
Yabancı forumlarda kabloyu çekerken silecek kolları ve altındaki plastik kapaklar çıkartılarak kablo dışarıdan içeri doğru çekilmiş. Tam tersini yapıyoruz, içerideki sigorta panosunun arkasından yukarı elinizi uzattığınızda kaput telinin gittiği yeri bulursunuz. Telin geçtiği yumuşak plastik kapağa kısa tornavida ile bir delik daha açarak kabloyu
dışarı alıyoruz. Dışarıda ise (Resim-7 Şekil-A) vidayı sökerek plastik kapak arasından kabloyu dışarı doğru yine yumuşak plastik kapakta (Şekil-B) delik açarak kaput telinin (Şekil-C) yanından çekiyoruz. M010B soketine yetecek kadar dışarı işaretli (Resim-8) yerden çekiyoruz.
M010B (Resim-9) soketindeki sarı klipsi ok yönünde dışarı doğru çekip, arkasındaki kilidi yine ok yönünde kaldırıdıp soketi çıkarıyoruz. Son olarak, (Resim-10) tırnağı (Kırmızı) içeri iterek kapağı (yeşil) kaydırarak çıkartıyoruz.
kabloyol.jpg
(Rajan bu işlem için video çekmiş, kendisine teşekkür ederiz)

Soket Bağlantısı
Soket açıldıktan sonra, soketim tam ortasında bulunan mor renkli kilidi ince tornavida ile kenarından çekip çıkartıyoruz. Önceden hazırladığımız Climping dişi soketleri işaretli yerlere iğne yada benzer bir ekipmanla içeri ittirip yerine oturtuyoruz (Resim-11). Kapağı
söktüğümüz işlemin tersini yaparak topluyoruz (Resim-12) soket girişine tekrar kablo bağı takıp sıkıyoruz.
pinsoketgiris.jpg
last2.jpg


CC Kolu Montajı
147 kolu üzerindeki fazla çıkıtınları önce kıl testere ile kabasını alıyoruz (Resim-13) Daha sonra zımpara yardımıyla çapakları temizliyoruz (Resim-14) Sinyal kolu kapağında kabloyu içeri geçirmek için tornavida ile delik açıyoruz (Resim-15) Kolu sabitlemek için 2 adet ufak siyah vida kullandım (Resim-16)
Yapıştırmak veya vidalamak size kalmış. Direksiyon kısmını sökmek için ilk önce direksiyon ayar kolunu boşa alıyoruz. Altında 7 adet 3 numara alyan vida bulunuyor bunlar sökülünce alt kapağı çok hafif çekerek çıkartabilirsiniz.
kolmontaj.jpg

12V Enerji Bağlantısı
İç kısımda 12V bağlantısı ve kolun soket resmini malesef çekmemişim.
12V bağlantısı aslında basit, resimdeki gibi okla gösterilen soketin 8. pinine yada sigorta tablosundaki F51 sigortasının bacağına bağlanabilir.
Marş yaptığınızda aktif olan herhangi bir yere çakmak soketine dahi bağlanabilir.
sigorta.jpg
last.jpg


ELM327/MultiEcuScan Cruise Control Aktifleştirme
Kablonun tanıtılmış ve araca bağlanmış olduğunu varsayarak anlatıyorum.
Aktif edip ışığı yakabilmek için 2 işlem yapmam gerekti
1- Linea/Motor bölümüne bağlanıp Actuators kısmından Croise Control Light seçimini Enable yapıyoruz. İşlem bittiğinde Disconnect diyerek çıkıyoruz.
linea1.jpg
linea2.jpg

2- Stilo/Body bölümüne bağlanıp Croise Control Light seçimini Enable yapıyoruz. Son olarakta data nın body kısmına kayıt edilebilmesi için alttaki PROXI ALIGNMENT PROCEDURE seçeneğini seçip Execute diyoruz. Bitti uyarısı geldiğinde marş ı kapatıyoruz.
stilo1.jpg
stilo2.jpg
stilo3.jpg

Tekrar marşı açtığımızda artık Cruise Control kolumuz çalışmış oluyor 🙂
gosterge.jpg


Türkçe Hız Sabitleyici Kullanım Klavuzu

cck1.jpg
cck2.jpg
grandepunto forumdan (alixxx) Ali Bey’e ve Elm kablosunu benimle paylaşan (celenlee) Furkan’a teamfiat.co forumundan Rajan’a teşekkür ederim.
Konu aceleye geldiği için gözden kaçanlar olabilir, daha sonra eklemeleri yaparım.
Ayrıca, sorularınız olursa yine bu konu altından yanıtlamaya çalışırım.
Güle güle kullanın
Seronet

Beğendiysen Paylaş..!
  • 5
    Shares

İlginizi Çekebilir...

144 Responses

  1. ufuk akbudak dedi ki:

    tebrik ederim süper paylaşım…

  2. ufuk akbudak dedi ki:

    tebrik ederim süper paylaşım…

  3. Atilla Turhan dedi ki:

    Korkulur senden…

  4. Atilla Turhan dedi ki:

    Korkulur senden….

  5. ilker toprakçı dedi ki:

    istanbuldayım aracim linea 1.3 e5 95bg alfa 147 cc kolu alsam montajini yaparmisiniz saygilar

  6. Sero dedi ki:

    İlker bey, bu işin ticaretini yapmıyorum.
    Tanıdığınız güzel bir elektrikçi varsa malzemelerinizi alın ben ona tarif ederim.
    Yapılacak işlem basit.

    • ali dedi ki:

      vallahi bravo tebrik ederim ellerinize emeğinize sağlık
      hocam benım 2012 linea active plus euro 5 var bendede buna nasıl yaparız. farklılık varmı

  7. kadir okcu dedi ki:

    bu malzemeleri nereden temin edebiliriz acaba yardımcı olabilirmisiniz

  8. Sero dedi ki:

    Kadir Bey,
    Alfa CC kolunu Alfa çıkmacılarında bulabilirsiniz. İstanbul/Bostancı sanayi sitesinde böyle satış yapan yerler var.(Google dan aratabilirsiniz)
    Diğer ekipmanların tamamını elektronik malzeme satan (Karaköy vb.) yerlerden temin edebilirsiniz.
    Crimping dediğimiz soket heryerde bulunmuyor ben Fiat yetkili servisinden rica edip almıştım.

  9. MULAWI dedi ki:

    Selam Kardesim
    müthis bir paylasim tesekkür ederim. Acaba Linea icin eLearn CD sini paylasabilirmisin? Punto Grande Punto var ama Linea icin bir türlü bulamiyorum.

    Cok Makbule gecer. Tesekürler

  10. hasan erol dedi ki:

    merhaba dün alfa 147 kolunu monte ettim beyine giden kablolarıda sizin yaptığınız gibi yaptım bilgisayardan aktifleştiremedim full fiat ecu scan 3.6.2 ile yaptım aktifleştirme yapmadan hız sabitleyici çalışıyormu? yada bana yyardımcı olabilirmisiniz teşekkürler.

  11. Sero dedi ki:

    Merhabalar, işlemi yaparken aktif ettiğim için hiç denemesini yapmadım. Fakat forumlarda aktif etmeden de çalıştığını söyleyenler var.

  12. MULAWI dedi ki:

    Herkesin bahsettiği aktifleştirmek sadece yeşil olan hız sabitleyici içindir. Asıl hız sabitleyiciyi aktif hale getiren yapılan Proxy Alignment dir. Yani Proxy yi yapmak yeterli aslında… lambanın yanmasını istetsen onuda aktifleştirirsin.

  13. Sero dedi ki:

    Aynı şeyden bahsediyoruz.

  14. Adsız dedi ki:

    öncelikle paylaşımınız için teşekkür ederim birde birkaç sorum olacaktı
    147 cc kolu kullandınız orjinal linea kolu olmuyoru takım olarak alınsa kablosu soketi filan bilgi verirseniz sevinirim teşekkürler

  15. Sero dedi ki:

    Merhaba,

    Orjinal Linea kolu kullanmak için direksiyon altındaki kolların komple değişmesi gerekiyor. Bu setin maliyeti tahmini 700-800 civarıdır. 147 CC kolu ise çıkmacılarda 100-150 arasında bulunabilir. Soket kablo seti satılmıyor bildiğim kadarıyla kendiniz yapmalısınız.

  16. Adsız dedi ki:

    verdiginiz bilgiler için teşekkür ederim peki yapmaya çalıssak yardım edermisiniz. birde uygulamayı yaptıgınız arac emotion modeli bizde ise active pulus 1,3 90ps e4 arac bulunmak ta uygulama olurmu bu araca arac modeli 2012

  17. Huseyin Batak dedi ki:

    Hocam paylaşım için teşekkürler Resim 11 deki bağlantıda 19 20 21 22 bu numaralar her araç için aynımıdır birde 28 nedir şimdiden teşekkürler

  18. Unknown dedi ki:

    Selam elinize sağlık teknik bilgi alabilirmiyim sizden

  19. Sero dedi ki:

    @Adsız
    Donanım fark etmeksizin işlem olacaktır.

    @Hüseyin Batak
    Bu numaralar E4 olan tüm Linealar için aynıdır. 28 Numara ise son sırada olduğunu gösterir.

    @Unknown
    Nasıl bir teknik bilgi lazım?

  20. Adsız dedi ki:

    Slm kardeşim. Aynı işlem 2009 1,3 multijet 75 HP Euro 4 fiorino dynamic paket e de uygulanabilir mi. Multiecusacan ile yapılan incelemede cc ile ilgili kısımlar ecu da mevcut. Ayrıca lamba testi yaptığımda panel de sol alt köşede yeşil cc ışığı yanıyor.

  21. Ali ŞAHATA dedi ki:

    paylaşımınız süper. elinize sağlık. bir iki sorum olacak. 1. soru 2015 linea 1.3 95 hp pop yada active plus olanlara oluyor mu? 2. sorum cruise controlü aktifleştirmek için bağlanan cihaz elektirikçilerde yada motor ustalarında var mıdır. cevaplarsanız sevinirim.

  22. Unknown dedi ki:

    4×0.34 kabloyu bulamadım ben acaba nerden aldınız

  23. Sero dedi ki:

    @Adsız
    Fiorinoda hiç denemedim o yüzden bilemiyorum. Alt yapısı varsa olmaması için bir sebep yok ama.

    @Ali ŞAHATA
    Bu makalede E5 motor için olan şema malesef yok, ancak internette araştırırsanız bulabilirsiniz yapılabiliyor. Aktifleştirmek için modifiye edilmiş elm kablosuna ve ondan da önemlisi yazılıma ihtiyaç var. Sanayi esnafında bu yazılımların olacağını sanmıyorum.

    @Unknown
    4×0.34 olması şart değil. Yaklaşık kesitte herhangi bir kabloda olabilir. Bulamazsanız 4 ayrı kabloyu birleştirerek de kullanabilirsiniz.

  24. Volkan dedi ki:

    Hocam ben orijinal kol buldum sadece komple kolu taktıktan sonra beyinden açtırmak yeterli olur mu yine kablo çekmek gerekecek mi

  25. Ümit dedi ki:

    2013 model 1.4 77 hp linea easy takılır mi acaba?

  26. Sawat dedi ki:

    Selam fiorin o orjinal sis elektrik tesisatı. Şemasını nereden bulabiliriz.

  27. Mustafa cihan ak dedi ki:

    ALLAH elleriniz dert görmesin. Süper bir paylaşım.
    Bende kendi aracıma uygulamak istiyorum. Peugeto cc kol aldım yardım istiyorum. Beyine girecek soketi nerden bulabilirm. Nette bulamadım. Birde pinleri nasıl tespit edebilirim. 12v giriş, +, -, reset, on-of baglantılarını bulmam lazım.

  28. Yasin dedi ki:

    Anlatim icin teşekkürler bende fiat bravo 2012 1.6 multijete uygulama yapmak istiyorum alfa 147 kolu buldum. Kolun 2. Pininden sigortaya cekilmesi yaziyor soketteki 2.pin sari renkli fakat sizin uygulamalarinizda turuncuyu sigortaya cekmissiniz sizce hangi kabloyu sigortaya cekmeliyim?

    • M. Serhat dedi ki:

      Merhaba, 2. pin nerede yazıyor acaba?
      Ben turuncu kablodan alarak bağladım ve benim gibi herkes öyle yaptı.
      Kol birebir aynı ise sizde de turuncu kablodur. Turuncu üzerinden gidin eğer bir çalışmaz ise değiştirirsiniz, içinde direnç olan basit bir dizaynı var kola zarar vermezsiniz.

  29. yıldıray kurtca dedi ki:

    kolay gelsin 2005 model megane 2 dinamik modeline hız sabitleyici takılıyormu biliniz varmı

  30. yhackup dedi ki:

    Gerçekten dirençsiz mi kullandınız, Aküden gelen 12v gücü doğrudan vermek zararlı değil mi bir direnç vs koymadınız mı araya ?

  31. yaşçın dedi ki:

    2008 1.3 multijet E4 dinamic lerde uygulanabilirmi

  32. osman şahin dedi ki:

    selamlar serhat bey elinizde 1,6 linea için de soket numaraları mevcutmu yardımcı olabilir misiniz şimdiden teşekkürler

    • M. Serhat dedi ki:

      Merhabalar, 1.6 Mj için maalesef elimde yok.
      Yapılabiliyorsa bir yerlerde vardır.
      Türk forumları ticarethaneye dönmüş, hintlilerin forumlarını araştırın bizden çok daha paylaşımcılar bulursunuz mutlaka.

      • osman şahin dedi ki:

        slm serhat bey 1,6 mjt kodlarını buldum ihtiyacı olanlar için: 38 resume, 77 power, 78 set- , 56 set+

        izninizle birkaç soru daha soracağım bütün montajı yaptım son olarak bilgisayardan aktivitasyon işi kaldı orada tıkandım. elimde ELM327 mini bluetooth V2.1 cihazı var bu cihazla bluetooth üzerinden pc ye bağlanıp direkt aktifleştirebilir miyim? yoksa bu cihazı modifiye etmelimiyim? modifiye gerekliyse bluetoot lu cihaza modifiye yi nasıl yapacam ?
        son olarak multiecuscan programı tam sürüm link verebilirmisiniz bulup kuramadım bitürlü.
        biraz fazla oldu sanırım ama yardıma muhtacım şimdiden çok teşekkür ederim…

      • yhackup dedi ki:

        Doğru söze ne denir ben yaptığım projeleri paylaştım ban yedim, forumlar facebook kurumları ticarethane olmuş…

        • M. Serhat dedi ki:

          Maalesef öyle, gavur diye eleştirilen adamlar foruma bile üye olmadan dosya ve içerik indirmeye izin veriyor, yaptıkları projeleri paylaşıyor ama bizde herkes ticarete çeviriyor.

  33. yhackup dedi ki:

    Tek tek satılmadığı için 40 tane pin almıştım fazlasını dağıtacağım ihtiyacı olan varsabana ulaşabilir.
    TE MQS 968220-1 tip pin

  34. yhackup dedi ki:

    Serhat bey yukarıdaki video patlamış bunu koyabilirsiniz.
    https://www.youtube.com/watch?v=k2O_K5Kjicc

  35. Mehmet dedi ki:

    Admin linea 1.4 icinde bi video paylassan detayli ayrica araca herhangi bir sorun verir mi acaba ?

  36. Mehmet dedi ki:

    Birde bu is tamamlandiginda akunun yeterli mi yoksa yetersiz mi oluyor boyle bisiy okudumda.

  37. Metin dedi ki:

    Merhaba, Multiecuscanda aktif etme esnasında 2. aşamada Proxi işlemi yapmak için Stilo 1.9 JTD model otomobil seçilmiş, bu herhangi bir sıkıntıya neden olmuyor mu? Linea 1.3 Multijey Proxy sine girildiğinde aktif edilecek bir şey yok. iki otomobilin ecuları farklı değil mi?

  38. Mehmet dedi ki:

    Admin motor bölümünde soket yerini bulamadım nerde olur tarif edermisin Linea active plus 1,4 benzin,LPG 2011

  39. ibrahim dedi ki:

    Merhaba. 2014 Linea 1.3 Multijet bildigim kadarıyla euro 5 motora sahip. Cruise kontrol icin elearn şeması var mı elinizde? İlk fotoğrafta soket uçları için numaralar vermişsiniz. Bu numaralar euro 5 için mi?

  40. Cengiz Kasap dedi ki:

    Serhat bey işlemi yaptık.Fakat otomatik öğrenmeyi kabul etmiyor.Elmden de bağlananıyıruz.Sorun be olabilir?Peugeot 307 kolu kullandım.

    • M. Serhat dedi ki:

      Cengiz bey, bilgim olmadığı için denememiştim ama Elm ile aktif etmeden de kullananlar var. Şuan bağlantılar tamsa çalışması lazım. Bence bağlantıları gözden geçirin.
      Kablo için yorum yapmam zor, bağlantı yoksa fark bir araçta daha deneyin eğer yine olmazsa kablo sorunludur.

  41. Cengiz Kasap dedi ki:

    Serhat bey öncelikle ilginize teşekkür ederim.Hata bendeymiş.pinleri 3 cm kadar itmemiz gerekliymiş.Bunu yaptım otomatik öğrenme sayesinde cc aktif oldu.Sırada ışığı aktif etme vardı.1.adımı aynen uyguladık.Fakat 2.adımdan siz aşağıdaki şekilde bahsetmişsiniz.
    “2- Stilo/Body bölümüne bağlanıp Croise Control Light seçimini Enable yapıyoruz. Son olarakta data nın body kısmına kayıt edilebilmesi için alttaki PROXI ALIGNMENT PROCEDURE seçeneğini seçip Execute diyoruz. Bitti uyarısı geldiğinde marşı kapatıyoruz.”
    Fakat proxi alignment procedure kısmına bağlanırken multiecuscan 3.1 hata veriyor.Bağlantıyuı kontrol edin diyor.Sürümden mi kaynaklanıor.Yoksa başka bir sebep mi olabilir.Bunu da cevaplarsanız sevinirim.

  42. Cengiz Kasap dedi ki:

    Denemedim…Birde sizin versiyonu deneyeceğim.Teşekkür ederim sağolun..

  43. Serdar dedi ki:

    Önce kolu bağlayıp cc u açtıktan sonra mı aktif etmemiz gerekiyor

  44. mesut akaba dedi ki:

    merhaba ben kolu taktım tek sorun aktif edemiyorum failed to excute diyor aktif olmuyor yardımcı olurmusubuz

  45. yakup dedi ki:

    Bugün ELM cihazı geldi bağlantı yapayım dedim Linea Gövde kısmına girdiğimizde proxy procedure seçeneği var diğer seçenekler çıkmıyor.

    Linea değilde İdea dan bağlandığımda çıkıyor enable yapıyorum ama bunda da proxy procedure seçeneği yok 😀

    • M. Serhat dedi ki:

      Linea ile kesinlikle olmuyor, ben Stilo ile yapmıştım. Bazı makalelerde Idea olarak ta okudum ama denemedim. Idea yı arıza tespiti silmesi için kullanıyordum.

      • yakup dedi ki:

        Anladım Serhat Bey,
        Bendeki ELM cihazınca RS232 çipi de yokmuş sanırım ondan kaynaklı olabilir.
        Bu arada sizin sayenizde bir çok kişi Bunu kendi yapıyor. sizin siteniz aracılığı ile bana ulaşıp ECU pini isteyen bir çok kişiye pin gönderdim ve kendi CC’lerini kendilerini yaptılar.

        En azından bazı grup insanlar gibi “Aman yapma beyni yakarsın” diyerek korkutarak insanların korkusu üzerinden para kazananlardan değilsiniz.

        Kendi blogumda da sizin bu konunuza backlink veriyorum.
        Saygılar

        • M. Serhat dedi ki:

          Yakup bey desteğiniz için teşekkür ederim, pin bulmak bir çok kişi için sıkıntı bu konuya destek vermeniz iyi olmuş.
          Ücreti karşılığında yapar mısın diyenlere bile cevabım hayır olmuştur. Elimden geldiğince tarif etmeye çalıştım.
          Biraz eli yatkın olan kişiler rahatlıkla yapabilir diye düşünüyorum, olmayanlar da tanıdıkları elektrikçiye cüzi miktarlara işlemi yaptırabilirler.

  46. M. Serhat dedi ki:

    Genel açıklama olsun,
    Elm ile aktif etmek için kolun montaj olmasına gerek yok. Yani aktif etme sırasında hata alıyorsanız ya elm cihazında yada kullandığınız programda eksiklik var demektir. Hatayı tesisatta aramayın. Ayrıca, kablo bağlantılarını sorunsuz yaparsanız aktif etmeden de kullanabilirsiniz.

  47. Rohan Kumar dedi ki:

    Merhaba Mr. Serhat
    Bu yazıyı görmekten mutluluk duydum India . Ben geliyorum. Ben de cruise control’u yüklemek istedim Fiat Avventura.
    Aynı Euro 4 mjd 1.3’e sahiptir.
    Dikkat çeken şeylerden biri, turuncu teli işaretlediğiniz diyagramda = 12v güç ve sarı karşısında olan açma / kapama anahtarı için Mr. Ranjan connected.

    Tercümanı ingilizce’den tercüme etmek için kullandım. Özür önceden. İngilizce metni burada

    Hello Mr. Serhat
    glad to see this post. I’m from India . i too wanted to install cruise control in my Fiat avventura
    It has the same Euro 4 mjd 1.3
    one thing i notices is in the diagram you marked orange wire for the =12v power and yellow for the on/off switch which is opposite of what Mr. Ranjan connected

    • M. Serhat dedi ki:

      Hi, Sorry for the late reply I haven’t been online for a while. I decided to pick wire colors after I measured the wires with Multimeter and it worked without problem. The crank that I used belongs to Alfa Romeo. I have no idea how Ranjan connected the wires I couldn’t follow. See you.

  48. Ahmet Yalçın dedi ki:

    Merhaba. Anlatım için teşekkürler. ECU tarafındaki bağlantıları anladım fakat peugeot kol kullanmak istiyorum, kol tarafında hangisi on/off, hız artır, hız azalt ve devam et anlayamadım. Kol tarafında bu 4 işlevi nasıl anlıyoruz ?

  49. Mesut dedi ki:

    Merha bana yardımcı olurmusunuz grande 1.4 8 v fire pin nosunu bulamadım

  50. mustafa okan dedi ki:

    Merhaba, Bilgi için çok teşekkür derim muazzam bi iş olmuş, Ben bu kolu kullanmadan farklı kumanta kullanarak yapacağım ama bi kaç şey var aklıma takılan. Ecu yu yakmamak adına sormak istiyorum

    *ecudan gelen +,-,Res,on/off Kablolarının diğer bacağı 12V Kablosu mu olucak ?

    Yani doğru sorabildim mi bilmiyorum. Ecu’dan birer bacak geliyor. bunların diğer bacağında Sigorta kutusundan veya herahngi bi yerdne aldığımız 12v kablosunu mu kullanacağız ?

    Mesela: Res+12v yada + ve 12v
    Bu şekilde mi yapacağız ?

    • M. Serhat dedi ki:

      Merhabalar, kol kullanmadan yapmadığım için bilemiyorum.
      Fakat kol içerisinde her tuşun farklı dirençleri var bu durumda düz kontak değiller.

  51. M. Serhat dedi ki:

    Bu arada geciken cevaplar için kusura bakmayın uzun zamandır blog a giriş yapamıyordum.

  52. mustafa okan dedi ki:

    Hız sabitleyici montajınız hakkında önemli bir sorum var da.

    Ben kol kullanmadan farklı kumanda kullanarak yapacağım ama bi kaç şey var aklıma takılan. Ecu yu yakmamak adına sormak istiyorum

    *ecudan gelen +,-,Res,on/off Kablolarının diğer bacağı 12V Kablosu mu olucak ?

    Yani doğru sorabildim mi bilmiyorum. Ecu’dan birer bacak geliyor. bunların diğer bacağında Sigorta kutusundan veya herahngi bi yerdne aldığımız 12v kablosunu mu kullanacağız ?

    Mesela: Res+12v yada + ve 12v
    Bu şekilde mi yapacağız ?

  53. Harun dedi ki:

    Ustam ben peugeot kolu aldim ama baglan pinlerine yardimci olurmusunuz

    • M. Serhat dedi ki:

      Peugeot koluyla montaj yapmadım, ölçü aletiyle kablolar kolayca tespit edilebilir. Ölçü aleti olan bir arkadaşınızdan yardım alın.

  54. Harun dedi ki:

    Serhat ustam isigi aktif edemedim cihazi bagladigimda cihaz isik test yapiyo aktif etmiyor

    • M. Serhat dedi ki:

      Sistem çalışmıyor ve ışık yanmıyorsa devreye girmiyor demektir. Pin bağlantılarını kontrol edin mutlaka bir temassızlık vardır.

  55. Şenol dedi ki:

    Selam 1.3 Nisan uro 5 motor doblom var hız sabitleyici takmak istiyorum yardımcı olabilirmisiniz

    • M. Serhat dedi ki:

      Montaj yapmıyorum hocam, kendiniz yapabilirsiniz diye paylaşımda bulundum.
      Oto elektrikçisi veya elektronik bilgisi olan bir arkadaşınıza konuyu gösterin rahatlıkla yapacaktır.

  56. şenol dedi ki:

    ustam doblodada bu pin bağlantı uçları aynımıdır lineaya burdakilere göre yaptık sıkıntı yok çalışıyor sadece aktivasyonunu yapmadık doblonun pin bağlantı şekilleride varmı elinizde emeğinize sağlık bu arada teşekkür ederiz pejo koluyla lineaya yaptık oldu sıra benşm dobloya geldi arkadaşın linea oldu tekrar teşekkür ederiz. doblo bağlantılarını varsa temin edebilirmiyiz ustam mail. adresim senol_270@hotmail.com

    • M. Serhat dedi ki:

      Hocam güzel düşüncelerin için teşekkürler.
      Beyin aynı olduğu için büyük ihtimalle pin yerleri aynıdır diye düşünüyorum. Linea üzerindeki ile karşılaştırın kablo renkleri ve soket yerleri aynı mı diye. Aynı ise uyacaktır.

  57. M. Serhat dedi ki:

    Bu arada, bir sorun sebebi ile yapılan yorumların bildirimleri bana geç geliyor. Vaktim olursa çözmeye çalışacağım. Cevaplar gecikiyor kusura bakmayın.

  58. İsmail Öncü dedi ki:

    Merhaba. Euro 5 motor Linea’ya tesisatı doğru bir şekilde çektim fakat bilgisayardaki kolu aktif etme kısmında hata alıyorum. Multiecuscan tam sürüm + modifiyeli ELM kullanıyorum. Yukarıda bahsetmiş olduğunuz ilk işlemi yapmaya çalıştığımda “ÇALIŞTIRILAMADI” hatası alıyorum. İkinci işlemde yani Stilo aracı seçip body kısmından ilgili işlemi yapmada sıkıntı yok. O işlemi yaptım. İlk işlemde neden hata alıyor olabilirim sizce ? Kablo motor bölümüne girmiyor desem, giriyor. Cruise control light yazısını görüyorum ama sağ alttan çalıştır dediğimde çalıştırılamadı hatası alıyorum. Yardımcı olursanız memnun olurum. Hürmetler.

  59. Mehmet Y. dedi ki:

    Tek tek satılmadığı için 50 tane pin almıştım fazlasını dağıtacağım ihtiyacı olan varsa bana ulaşabilir.
    TE MQS 968220-1 tip pin

  60. Emir Yavuz dedi ki:

    Merhaba. Bana da pin lazım. Sizden almak istiyorum. Numaram 0506 323 65 03

  61. Feyzullah Tosun dedi ki:

    Ben alabilirim hocam hala elinde varsa

  62. ergun dedi ki:

    selam 2005 albea euro3 cc pinleri euro4 ile aynımıdır eğer değilse yardımcı olurmusun teşekkürler

  63. Mazhar dedi ki:

    Hocam rica etsem euro5 motorların ecu giriş pin numaralarını verebilirmisiniz.

  64. Emrah dedi ki:

    2008 albea 13 multijet var soketler aynı pın sıralaması aynımıdır

    • M. Serhat dedi ki:

      Albea da denemedim, pin ler aynı bile olsa yazılımında aynı olması gerekir diye düşünüyorum. Sıralama ve renkler bire bir aynı ise denenebilir.

  65. Ömer Faruk dedi ki:

    Merhabalar 12v’un alındığı yerdeki soketin 8. pini boş halde mi? yoksa kablo soyarak felan mı almamız gerekiyordu?

  66. Yusuf6101 dedi ki:

    2015 euro5 motor linea ya yapmak istedim beynini açtım ama numaraları bulamadım görseli paylaşma şansınız varmi paylaştığınız euro4 motor sanırım. Ve irtibat no paylaşabilirseniz sizinle kurulum aşamasında elektrikçi arkadaşa tarif etmeniz için aramak isterim

  67. Halin dedi ki:

    Euro 5 doblo var1.3 bende uygulama yapmak istiyoeum hangi kolu almam gerekiyor hocam

  68. Halim dedi ki:

    Doblo için hangi kolu almamız gerekiyor hocam iyi çalışmalar

  69. Halim şakae dedi ki:

    Merhabaa 2015 model praticom var bağlaantısı nasıldır acaba pegout kolu aldım yardımcı olursanız sevinirim iyi çalışmalaar

    • Mustafa Serhat dedi ki:

      Merhabalar, Pratico dediğimiz sanırım Doblo ve muhtemelen E6 motor. E6 motor şeması bende mevcut değil eğer bulabilirseniz diğer talimatlar birebir aynı. Yok E5 ise konuda bağlantı şeması mevcut, talimatları uygulayarak yapabilirsiniz. Peugeut kolun pin sıralaması şu şekilde, 1-)Set+ 2-)Resume 3-)Set- 4-)12V 5-)On/Off 6-)Limitör (Bizde Boş)

      • Halim şakar dedi ki:

        Hocam bağlantıları yaptım ama multi programı yapmamadım çalışır mı

        • Mustafa Serhat dedi ki:

          Bağlantılar eksiksiz yapıldıysa çalışır, programdan aktif etmek sadece gösterge için. Fakat edilse iyi olur, kontrol etmek zor olur bu şekilde.

  70. Murat dedi ki:

    Öncelikle size teşekkür ederim. Arabam 2013 model 8 V benzinli yeni kasa Easy paket. Verdiğiniz bilgilerle ve yukarıdaki bağlantı tablosundan hareketle 207 kolu alıp montajı yaptım. Ancak şöyle bir sıkıntım oldu. Tabloda (+) için 21 numaralı, (resume) için 17 numaralı giriş yazılmış. Ben bu şekilde bağlantıyı yaptım. Deneme aşamasında hız, (+) ile sabitleniyor resume tuşuna basınca hiç bir şey olmuyordu. Bağlantıyı yanlış yaptığımı düşünüp direksiyondaki kolu söktüm ve kontrol ettim. Yanlışlık yoktu çünkü yukardan aşağıya rengine göre ayarlamıştım. Düğmeler bir sıkıntı olacağını düşünüp (+) ile resume’nin kablolarını kestim ve birbiriyle değiştirdim. Tekrar deneme yaptım. Bu sefer (resume) çalışmaya başladı ancak (+) çalışmadı. Yukarıda 1.4 8 V için verilen tabloda (resume) için 17 numara yazıyor. Ama benim arabada resume butonu 17 değil 21. 17 numara cruise kontrol için bir işe yaramıyor, boşta kaldı yani. Tuşların çalıştığını da belirledim kablo değişimiyle. (+) nereye bağlanacak? (+) için verilen 21 numaralı giriş sabitleme butonunu (resume) çalıştırıyor. Diğerleri çalıştı bir sıkıntı yok. Yardımınıza ihtiyacım var. Görüşmek üzere.

    • Mustafa Serhat dedi ki:

      Hocam bu tablo ile bağlayan çok kişi oldu, Elearn şemasını kontrol edin orada da aynı numaraları (33,41,21,17) görürsünüz. Bir yeri atlıyor olabilirsiniz veya aracınızın beyni farklı olabilir.
      Üst üste bastığınızda ekranda ne uyarısı veriyor 21 ve 17 numara? Montaj sırasında pinlerin sorunsuz bağlanması lazım bu çok yanıltıyor insanı yani pinler tam oturmadığında çalışmıyor algısı oluşuyor ona dikkat etmek lazım.

  71. Murat dedi ki:

    Tabloda resume için 17 numaralı giriş önerilmiş. Ama benim arabada resume girişi 21. Tabloya göre bağladım. Olmayınca değiştirdim ve resumenin 21 olduğunu tespit ettim. İlk bağlantıda 21 (+) butonuna bağlıydı. 17 ise resumeye. Hız (+) butonuyla sabitlendi. Kabloları değişince resume çalıştı. Ama (+) çalışmadı. Diğerleri doğru. Ama resume ile (+) benim araçta farklı pinlere bağlanıyor. Resumeyi tutturduk ama (+) kaldı.

  72. Murat dedi ki:

    Mustafa Bey, benim bu teknik bilgiyi aktaracak kadar ingilizcem yok malesef. Rica etsem siz sorabilir misiniz. Hem teknik konuyu daha iyi aktarırsınız. Benim için sorabilirseniz size müteşekkir olurum.

    • Mustafa Serhat dedi ki:

      Murat Bey, benim üyeliğim sanırım girmediğim için kapanmış. Siz üye olup şu şekilde sorabilirsiniz. “Hello, I have 1,4 fire from 2013 year. What i read from e learn, for the resume written 17. pin but in my car its 21. pin. And i could not find accelaration (+) for 21. Could you please inform me about the reason of this differance and clarify. I could not find the (+) pin location.” cevap gelirse birlikte değerlendiririz. Konuya beyin soketinin fotoğrafını mutlaka çekip ekleyin. Kolay gelsin.

  73. Adnan Cumhur dedi ki:

    Serhat bey,

    Merhaba çok iyi bir çalışma yapmışsınız, Elinize sağlık.

    Ben Euro 5 linea araca bu uygulamayı yaptım. Resume harici bütün tuşlar çalışıyor.
    Ecu pinlerinde yön var mı ?

    • Mustafa Serhat dedi ki:

      Hocam işe yaradıysa ne mutlu teşekkür ederim.
      Ecu pinlerinde yön yok, fakat biraz illet bir durum oraya soket eklemek. Taktığınız soketi kontrol yada değiştirme yoluna gidin temas etmesi zor olduğundan gözden kaçıyor olabilir. Birde resume yi başka tuşa atayın kolun sağlamlığını test etmiş olursunuz.

  74. Murat dedi ki:

    Mustafa Bey aracımla ilgili yazdığım cruise control sorunu çözdüm. Bağlantı hatası varmış. Düzelttim. Şu an çalışıyor. Alakanız için teşekkür ederim. Gösterge panelinde ışığı aktif etmek ELM 327 bağlantı cihazını nerden alacağız? Birçık var ama modifiyeli olması lazımmış. Bunu nasıl temin edeceğiz? Teşekkürler.

    • Mustafa Serhat dedi ki:

      Murat bey çözmenize sevindim. Nasıl bir bağlantı hatası detay verebilir misiniz?
      ELM 327 düz olarak 40-50 lira, modifiyeli olarak 130-150 lira civarında satılıyor. 2 tane switch var diye 100 lira fark vermeye değmez bence. Eliniz yatkınsa Modifiye anlatımı bloğum da mevcut düz modelini alıp kendiniz yapabilirsiniz.

  75. Murat dedi ki:

    Kola 12 v güç aktarımını yanlış vermişim. Ölçmeden yapmıştım. Sonra söküp ölçtüm. Yanlış bağladığımı tespit ettim. Düzeltince oldu. Teşekkür ederim.

  76. Murat dedi ki:

    Mustafa bey şöyle bir ELM cihazı buldum. Ali Exspreste. Çipli olandan bunlar. Bunları alsam hazır cruise kontrol aktivasyon işimi görür mü? Alt alta paylaşıyorum.

    • Mustafa Serhat dedi ki:

      Hocam görünüşe göre uyar gibi ama açıklama da Fiat yazmamışlar. Satıcıya sorup alabilirsiniz onay almakta fayda var.

  77. Murat dedi ki:

    TRY 41.69 | Yüksek Kaliteli XTYDIAG ELM327 USB V1.5 Modifiye ELMconfig PIC18F25K80 + CH34 Çip USB ELM327 Tarayıcı HS-CAN/MS-CAN Anahtarı
    https://s.click.aliexpress.com/e/cZFhDrKs

  78. Murat dedi ki:

    TRY 55.91 21%OFF | Yeni ELM327 USB V1.5 ile Anahtarı modifiye Ford ELMconfig Forscan CH340 + 25K80 çip HS-CAN/MS-CAN Kod Okuyucu
    https://s.click.aliexpress.com/e/c9qwiB3a

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir