«

»

Haz 25 2014

M. Serhat

Honda Crv / Fiat Linea / Soft99 Fusso 12 Coat Uygulaması.

Bu aralar oldukça popüler Fusso12 yi iş yerinden bir arkadaşımla ortak alımını yapıp deneme fırsatı bulduk. Genel izlenim ve geçen 10 günlük süre tatmin edici idi. Zaman içinde dayanım ve koruma performansını yine bu konu altında paylaşırım.

Crv yeni olduğu için kil yapmadık zaten yüzey pürüzsüzdü. Linea da aynı şekilde 1 ay kadar önce kil uyguladığım için pürüzsüzdü.
Wax ve Qd kalıntıları kalmaması için benzinci köpüğü ile yıkadık sonra araçları iyice kuruladık ve uygulamaya başladık.
FK1000 ile kıyasladığımda daha tozlu bir ürün gibi geldi, her zamanki gibi en ince şekilde sürüp kurumaya bıraktık. Normal Wax lara oranla çok daha kısa sürede kurudu, tebeşir kıvamına geldi. Çabuk kuruduğu için silme işlemi biraz zahmetli oldu. Silme işleminde Aquartz 720 gsm micro fiber bez kullandık.

Kullanılan Malzemeler.
Fusso 12 

Fotolar,
(Her zamanki gibi fotoğraflar fazla olmasın diye kolaj yaptım.)

Kutuda hoş detaylar var,
Kaporta çizilmesin diye kutunun altında plastik bir kaplama var.
Kutudan uygulama için orta sert bir sünger çıkıyor.
Made In Japan  gerçekten güven veriyor.

fusso12light.jpg





Crv sahibi arkadaş araçları yıkarken hızını alamayıp istasyon müşterisi Clio aracıda yıkadı smiley.png
yikama.jpg

Fusso uygulama sırası.
Light Color olmasına rağmen koyu araca daha güzel ve derin bir parlaklık verdiğini söyleyebilirim.
fussocrv1.jpg
fussocrv2.jpg
fsln1.jpg

4.gün sadece su tutarak bütün kirden arındık, bu çok hoşuma gitti.
Su kaydırıcılık FK dan daha üstün.
linea4gunsu.jpg
crv4gunsu.jpg

6. gün kirli araca yağan yağmur ve boncuklar.
linea6gunkirliyagmur.jpg
crv6gunkirliyagmur.jpg

6. gün sonunda kirli kalmaması için yol üzerinde araca su tutturdum, performans aynen devam ediyordu. Kullanılan su ultra kireçli olduğu için araç bembeyaz oldu smiley.png Ertesi gün yıkandığında kireçler yok oldu, ekstra bir uğraş yada ürün kullanmam gerekmedi.
7. gün iki aracıda Meguiars sarı şampuanla yıkadık. Su kaydırma ve koruma ilk günkü gibi devam ediyordu.
8. gün gece yağan yağmurun bıraktığı boncuklar. Araç temiz olduğu için daha yakışıklı görünüyor.
linea8guntemizyagmur.jpg

Bonus smiley.png
Başka bir arkadaşın aracınada FK uyguladık, boyada epey dairesel olmasına rağmen çok güzel parlaklık verdi.
Hatta o kadar güzel parladı ki, ertesi gün araca talip çıktı ve aracı sattı.
astra.jpg



4. gün çekilen videolar (Crv)






12. gün maruz kaldığı sıcaklık smiley.png
scklklna1.jpg



13. gün çekilen video (Linea) sadece su tutularak kirli aracın temizlenmesi. Su performansı tam gaz devam ediyor smiley.png

15. gün görüntüsü, yeterli parlaklık var.
prlklna15.jpg

22.gün, su tuttum malesef video yok. Su performansı aynen devam. 2 km gidip eve geldim boncuklar bu şekilde.
22bagaj.jpg
24. gün sabah yağan yağmur ve boncuklar.
Böyle hergünü yazmasam iyi olacak smiley.png En az 10 ar gün arayla yada daha uzun ekleme yaparım.
24kolaj.jpg

1. Ay
CRV benden uzak kaldığı için tam olarak fikir veremiyorum ama Linea için gözlemlerimi aktarayım.


Yaklaşık 10 defa araca sadece su tuttum, su kaydırıcılık ve kirlerin sökülmesi çok tatmin ediciydi.
Su haricinde 1 kez meg sarı, 2 kez de yıkamacı köpüğü ile yıkadım. Yıkamacı köpüğünü yün pad ile geçmedim, sadece bekletip duruladım.
Bir paneli denemek için 1/1 Ipa ile sildim, fazla bastırmadan sık sil şeklinde yaptım ve sildiğim anda Fusso mefta oldu tabi buda beklenen sonuçtu.
Oldukça tozlu bir yerde yaşadığımı söyleyebilirim, evin etrafında toprak araziler var daha da kötüsü iş yerim Döküm işi yapıyor ve gündüzleri otoparkta döküm tozu olduğu gibi arabanın üstünde. 
Fusso uygulamadan sonra ciddi sıcaklarda ve pis ortamlarda kaldı yinede beklentimin üzerinde performans gösterdi. 


Sonuç olarak, dün aracı yıkadığımda su kaydırıcılık ta minikte olsa azalma gördüm. Bu süre içinde hiç QD kullanmadım belki kullansam çok daha başarılı sonuç verebilirdi. Şimdilik gözlemlediklerim bunlar, farklı sonuçlarla karşılaşırsam sizlerle paylaşmaya devam edicem.



Edit: Fusso yu sildiğim bezle camlarıda silmiştim, sanki kaydırıcı var gibi camlardada su durmuyor. 

30.07.2014 (53. Gün)
Kir temizleme özelliği fena değil bir çok kez sadece su vurarak aracı temizledim.
Su kaydırıcılık özellikle kaput,tavan ve bagaj bölümünde %60 azaldı, diğer yan panellerde ise durum daha iyi %40 diyebiliriz.
Araç toplamda 4 kez yıkamacı köpüğü, 2 kez Meg sarı ile yıkandı tahminen 13 defa da sadece su tuttum. QD olarak bir kez Hydrorep geçtim, pek birşey kattığını söyleyemem. Bir sonraki denememde polisaj yapıp zemini hazırladıktan sonra Fusso uygulamayı düşünüyorum. Şampuan olarak Meg. sarı ve Sonax turuncu kullanıp iyi bakılırsa ne kadar dayanır onu takip edicem. 





31-08-2014
Kaçıncı gün bilmiyorum ama Fusso özellikle yan panellerde aynen devam.ediyor. Tavanda bile kaldı fakat kaput ve bagaj da tamamen yok oldu (sadece hafif boncuk oluyor). Bukadar eziyete iyi dayandı. En çok güneş etkiliyor gibi, aklıma koyu rengin güneşe daha dayanıklı olabileceği geldi ama nekadar doğrudur bilemiyorum. 




Beğenen, yorum yapan herkese teşekkürler.
Ahmet Abi ye bizi bu tür ürünlerle tanıştırdığı için ayrıca teşekkürler smiley.png
https://www.facebook.com/Soft99Turkey

Spread the love

Facebook Yorumları

Yorumlar

Yazar hakkında

M. Serhat

Yorumu formunu geç

  1. eozen81

    Bu güzel günlük için ve değerli bildirimler için teşekkürler.




    0



    0
  2. Sero

    Güzel yorumunuz için teşekkürler.




    0



    0
  3. Abdullah Sanli

    Bu kadar detaylı anlatım, sık bilgilendirme ve bilgi paylaşımlarınız için elinize emeğinize sağlık.




    0



    0
  4. Sero

    Güzel düşünceleriniz için teşekkürler.




    0



    0

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

code